W Programie:
20. Wakacyjne Podróże Filmowe
WAKACYJNE LAST MINUTE
31 sierpnia 2023 | czwartek
PIOSENKI O MIŁOŚCI, 90'
OSTATNI TAKI WEEKEND
1 września 2023 | piątek
CICHA DZIEWCZYNA, 94'2 września 2023 | sobota
TURKUSOWA SUKNIA, 124'3 września 2023 | niedziela
LIMBO, 108'
Godzina projekcji:
21:00
Cennik:
Bilety:
15zł
Rezerwacja biletów:
Na pokazy w Kinie na Tarasie nie prowadzimy rezerwcji miejsc. Bilety można zakupić on-line oraz w kasie kina.
Polecamy:
KINO AGRAFKA
najfajniejsze kino studyjne w Krakowie
KINOKAWIARNIA KIKA
najmłodsze kino studyjne w Krakowie i kawiarnia w jednym
PiraciTeam
jedyna taka kinowa załoga rajdowa
BENEDETTA
tytuł oryginalny: Benedetta
reżyseria: Paul Verhoeven
występują: Virginie Efira, Charlotte Rampling, Daphné Patakia, Lambert Wilson
kraj i rok produkcji: Belgia/Francja/Holandia 2021
czas trwania: 127'
original language: French/Latin
Koniec XVII wieku to czas, gdy ludność w Europie dziesiątkowana była przez szalejącą epidemię. Zamożna rodzina młodej Benedetty Carlini, ujawniającej niespotykane talenty od najwcześniejszych lat, postanawia zawierzyć córkę Bogu. Trafia ona pod skrzydła siostry przeoryszy jednego z toskańskich klasztorów. Dziewczynka szybko wywołuje w nowym miejscu poruszenie, gdy podczas modlitwy w niewytłumaczalny sposób upada na nią figura Matki Boskiej.
Po osiemnastu latach rola Benedetty (Virginie Efira) w klasztorze jest już zupełnie inna. Kobieta, regularnie doświadczana przez mistyczne wizje, zaczyna być świadoma swojej siły i wpływu, jaki ma na otoczenie. Z jednej strony rywalizuje o władzę ze swoją przełożoną (Charlotte Rampling), z drugiej wdaje się w płomienny romans. Obiektem westchnień bohaterki jest pochodząca z nizin społecznych Bartolomea (Daphné Patakia), która w klasztorze znalazła bezpieczną przystań. Rosnące wpływy Benedetty przysparzają jej również wrogów, i to na samych szczytach religijnej hierarchii.
Holenderski reżyser po raz kolejny udowadnia, że jest specjalistą nie tylko od filmowego gatunku, ale i kontrowersji. Tym razem odważnie łączy historyczną, pełną politycznych podtekstów opowieść z erotycznym thrillerem i kinem religijnego feminizmu. Umiejętnie posługuje się estetyką kiczu, satyrą, tworząc jeden z najodważniejszych filmów roku.